• +40 745226954
  • radudenispr@gmail.com
  • Bucuresti

Prin ochii lui Hani Marin de la #MedicalOptik

1. Ce inseamna Medical Optik pentru tine si familia ta?

Este mai mult decat o afacere, este o pasiune si ne bucuram ca avem ocazia sa facem ce ne place in fiecare zi.

2. De ce ai ales sa lucrezi intr-un astfel de business?

Optica medicala este un domeniu foarte provocator. In primul rand ai privilegiul de a-ti ajuta clientii sa vada mai bine, iar satisfactia pe care o ai in momentul in care poti sa ajuti clientul sa vada bine este imensa, iar in al doilea rand ai oportunitatea de a imbina sanatatea cu consultanta estetica. Ochelarii fac parte din viata de zi cu zi a purtatorului, iar o rama bine aleasa poate schimba radical look-ul unei persoane, in bine bineinteles :))

3. Cum s-a dezvoltat piata ochelarilor de vedere versus ochelarii de soare?

Pot spune ca in ultimii 2-3 ani este o crestere semnificativa in vanzarile de ochelari de soare dar tot suntem departe de tarile dezvoltate din acest punct de vedere. Inca mai sunt oameni care cred ca ochelarii de soare sunt “o fita” si nu o necesitate, si cel mai ingrijorator este ca sunt foarte multi care cheltuie sume importante de bani pe “fake-uri”, nefiind constienti ca o lentila contrafacuta poate fi extrem de daunatoare pentru vedere, iar altii se lasa pacaliti de catre diversi “comercianti” fiind convinsi ca au achizitionat un produs original pe un pret derizoriu.

4. Ochelarii, o necesitate sau o ‘fita’?

Nu imi place cuvantul “fita”. De cele mai multe ori sunt o necesitate, si daca nu ii pot numi accesorii care sa iti completeze outfit-ul, dar in nici un caz fita.

5. Care sunt noile trenduri in materie de ochelari?

Nu sunt neparat adeptul trendurilor in materie de ochelari, ci mai degraba sa alegi o rama potrivita pentru fizionomia ta. Dar revenind la intrebare, au revenit la moda ramele de metal atat la soare cat si la vedere, modelele supradimensionate din metal iar sunt la mare cautare, de asemenea ramele de acetat (plastic) transparente sunt “in trend” pentru 2017, ramele rotunde din orice fel de material sunt la mare cautare. Cam asa vad “trendul” in materie de ochelari.

6. Care sunt diferentele intre ochelarii marilor branduri si cei nisati?

Brandurile nisate sunt mai putin cunoscute, de multe ori sunt si mai indraznete ca design si mai bine lucrate, dar nu este o regula. O alta mare diferenta este faptul ca un brand de nisa nu il vei vedea la orice colt de strada, va fi mult mai exclusivist si nu neaparat din punct de vedere al pretului dar si din punct de vedere al accesului la brandul respectiv. Dar asta nu inseamna ca marile branduri nu au rame de calitate sau ca sunt mai accesibile fata de celalalt gen. Este diferenta de adresabilitate a brandului, de bugete, de campaniile de promovare etc.

7. Ce branduri se regasesc in magazinul vostru?

DIn fericire lucram cu branduri foarte cool pornind de la binecunoscutul “Ray-Ban” pana la Dolce & Gabbana, Prada, Miu Miu, Giorgio Armani, TIffany & CO. , Persol, Alain Mikli, Oliver Peoples, Tom Ford, Mont Blanc, Maui Jim, Mykita, Silhouette, Blackfin etc.

8. Optica medicala este pe un trend descendent datorita lentilelor de contact si a operatiilor care rectifica anumite boli de ochi?

Din punctul meu de vedere nu deoarece lentila de contact poate fi considerata ca parte din domeniul opticii medicale si poate fi fie o alternativa la ochelari sau chiar un inlocuitor al acestora. Referitor la chirurgia refractiva rezolva destul de putine vicii de refractie fata de totalul de afectiuni ale vederii ce pot fi rezolvate de ochelari sau lentila de contact si in alta ordine de idei o interventie chirurgicala de acest gen presupune un risc de a ramane cu anumite probleme dupa interventie, pe care unii pacienti si-l asuma iar altii prefera sa nu o faca.

9. Cu ce tipuri de lentile lucrati si de ce?

In materie de lentile de ochelari lucram cu Hoya, Nikon, Zeiss, Essilor si Ital Lenti iar la lentile de contact cu Alcon, Bausch+Lomb, Johnson&Johnson si CooperVision. Desi par destul de multe nume in materie de producatori lucram cu toti acestia pentru a avea posibilitatea de a alege dintr-o gama cat mai larga de produse. Fata de alte businessuri de profil care lucreaza cu 1,2 maxim 3 producatori am ales sa lucram cu toti acestia pentru ca sunt cei mai importanti producatori de lentile la nivel mondial. Nu avem target de la nici unul dintre ei, nu lucram preferential cu un furnizor anume ci doar incercam sa alegem solutia cea mai buna pt clientii nostri.

10. Care sunt coordonatele unui business de succes avand in vedere concurenta tot mai mare de pe piata din Romania?

Este un cumul de factori ce trebuiesc indepliniti, dar ca sa rezum as zice in primul rand customer service la cel mai inalt nivel, produsele pe care le comercializezi sa fie de cea mai buna calitate si sa nu uitam partea medicala ce de asemenea trebuie sa fie foarte buna, pentru ca daca prescriptia pentru ochelari nu este corecta toate cele mentionate anterior sunt de prisos.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *